Team Mo & To

Nybörjarjogging

Välkommen till Team Mo & To:s Jogginggrupper

”Motion är inte ett straff utan en gåva. Det viktiga är att aldrig göra mer än att man tycker att det ska bli kul att göra det nästa dag igen. Bra motion är den som blir av.

Jogging för nybörjare - Ny grupp startar torsdag 14 september 2017. Se Inbjudan här.
Nybörjarjogging är en "kom-igång-grupp" som i första hand vänder sig till dig som inte lyckats komma igång med jogging på egen hand, som har dåliga erfarenheter av tidigare försök att komma igång eller upplevt att du hamnat i någon grupp eller aktivitet där du känt att du inte riktigt passar in. Här passar alla in.

Vi kommer att ses under sex tillfällen där vi lugnt och försiktigt börjar med snabb gång, lite löpskolning och jogging. Vi avslutar med lätt stretching. Mellan de gemensamma passen får du med dig ett enkelt träningsprogram hem som du bör göra innan vi ses igen vid nästa pass. Efter de sex gemensamma tillfällena ingår fritt deltagande i ett Motionsjoggen-lopp. Du kommer nu också att kunna jogga en längre sammanhängande sträcka. Grupperna kommer att bestå av max åtta personer. Minimiantal för att kursen ska starta är fyra deltagare.
Pris för sex ledarledda pass och fritt deltagande i ett Motionsjoggen-lopp är 600 kr. Boka-tidig-rabatt finns. 

Jogging för nybörjare - Fortsättning 1 - Ny grupp startar onsdag 13 september. Se inbjudan här.
För dig som deltagit i "Jogging för nybörjare" eller som redan är igång kommer vi att starta upp en fortsättningsgrupp. Här är ambitionen att i lugnt tempo börja springa/jogga lite längre pass. För varje vecka springer vi lite längre sträckor. Vi kommer även här att jobba med löpskolning och löpteknik och lägga till lite fartökningar.

Vi kommer att ses under 8 tillfällen. Två av dessa tillfällen kommer att utgöras av fartträning/kvalitetsträning så som intervaller och backträning samt löpskolning och teknikträning. Kursen är ingen snabblöparkurs utan vi kommer att hålla ett lugnt tempo på mellan ca 7:15 – 7:45 min/km på långpassen.

Löargruppen  Kombo - Grupperna startar igen tisdag den 12 september 2017. Du är välkommen att anmäla dig när som helst under året. Se inbjudan här.
Den här gruppen är egentligen två grupper som springer med var sin ledare. "Kombo" vänder sig till dig som deltagit i vår kurs ”Jogging för nybörjare – Fortsättning 1”, eller som redan är igång med att spring ca 8 – 10 km i lugnt tempo. Här är ambitionen att börja arbeta mer med kvalitetsträning, men även att börja springa/jogga lite längre. "Kombo Stabil har samma syfte men här är distanserna kortare och tempot lägre. För båda grupperna gäller att vi omväxlande kommer att jobba med, intervaller, backträning mm och distanspass. Vi avslutar alltid med stretching och lite eftersnack. Du köper ett klippkort och är med på de tillfällen du väljer själv.

Jogging för nybörjare - Fortsättning 2 - Ny grupp startar på efterfrågan.
Även den här gruppen vänder sig till dig som deltagit i vår kurs ”Jogging för nybörjare – Fortsättning 1”, eller som redan är igång med att spring ca 8 – 10 km i lugnt tempo. Här är fokus på långpass, att börja springa/jogga ännu lite längre, bli mer uthålliga och klara ca 20 km/halvmarathon. För varje vecka försöker vi springa lite längre. Vi avslutar alltid med stretching och lite eftersnack.

Vi kommer att ses under 10 tillfällen. Tre av dessa tillfällen kommer att utgöras av fartträning/kvalitetsträning så som intervaller och backträning samt löpskolning och teknikträning. Kursen är ingen snabblöparkurs utan vi kommer att hålla ett lugnt tempo på mellan ca 7:15 – 7:45 min/km på långpassen.

Anmälan
Du anmäler dig direkt via kontaktsidan, via e-post eller på telefon 070-614 78 88. Om du har frågor eller vill komma i kontakt med oss väljer du någon av dessa kontaktvägar.